Agressietraining

Agressietraining volgen? Dan bent u bij DLS Trainingen aan het juiste adres. Agressief en onbeschoft gedrag komt (helaas) veel voor in het bedrijfsleven. Buschauffeurs die veel te verduren krijgen van tierende passagiers of werknemers in de zorg die te maken krijgen patiënten die zich onbeschoft opstellen. Maar ook tussen collega’s komt agressie voor, meestal in de vorm van pesterijen of intimidatie. Agressie kent vele vormen.

HERKENNING VAN AGRESSIE

Mensen die slachtoffer zijn van agressief gedrag op het werk weten vaak niet hoe ze hiermee om moeten gaan. Ze willen graag hun werk goed doen en cijferen hun gevoel hierdoor weg. Hierdoor wordt het conflict vermeden en blijft het probleem bestaan.

AGRESSIETRAINING MAATWERK

Tijdens onze agressietraining leert u omgaan met agressie. Lastige en agressieve klanten tot rust manen, collega’s aanspreken op hun gedrag zonder escalatie en/of conflicten tussen uw medewerkers oplossen zodat de werksfeer weer positief wordt. Omdat de problematiek per bedrijf zodanig kan verschillen bieden wij uitsluitend maatwerk agressietrainingen aan.

Heeft u te maken met een vorm van agressie en wilt u getraind worden in hoe hier mee om te gaan? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Inhoud agressietraining

De precieze inhoud van de training bepalen wij in overleg met u, veelvoorkomende onderwerpen tijdens een agressietraining zijn:

  • Bewustwording en herkenning van agressie: De training begint vaak met bewust maken van het gedrag van de cursisten. Er wordt achterhaald wanneer ze boos worden en wat ze triggert 
  • Zelfbeheersing en emotieregulatie: Cursisten leren om te gaan met hun emoties, met name voor het geval dat ze te maken krijgen met provocerende situaties. Ze leren onder andere ontspanningstechnieken.
  • Communicatieve vaardigheden: Om conflicten te voorkomen is communicatie erg belangrijk. Daarom leren cursisten communicatieve vaardigheden om conflicten te voorkomen.
  • Empathie en perspectiefneming: Tijdens een agressietraining wordt er geleerd om in te leven in andere mensen. Als andere mensen beter begrepen worden is de kans op een conflict kleiner. 
  • Stressmanagement: Cursisten leren om te gaan met stressvolle situaties waardoor er minder spanning opgebouwd wordt. Hierdoor wordt de kans op agressie kleiner.
  • Herkennen van irrationele gedachten:Deelnemers leren om onrealistische of irrationele gedachten te identificeren die hun woede kunnen versterken. Ze worden aangemoedigd om deze negatieve gedachten om te buigen naar realistische en positieve gedachten.
  • Omgaan met conflicten: Er wordt geleerd wat te doen bij een conflict en hoe een conflict zo vreedzaam mogelijk opgelost kan worden.
  • Gevolgen van agressief gedrag: Tijdens de agressietraining leren cursisten wat de gevolgen zijn van agressief gedrag voor henzelf maar ook voor anderen.
  • Gedragsverandering: De agressietraining kan bijdragen om een actieplan op te stellen om het agressieve gedrag in te perken.

 

Veelgestelde vragen

Wat is een agressietraining?

Een agressietraining is een training ontworpen om individuen te helpen begrijpen, beheren en constructief omgaan met gevoelens van woede en agressie. Het doel van een agressietraining is om deelnemers bewust te maken van hun agressieve gedrag en de onderliggende oorzaken van hun woede te begrijpen, en hen te voorzien van effectieve strategieën om agressie te verminderen en conflicten op een positieve manier op te lossen.

Wat kost een agressie training?

Omdat de problematiek per bedrijf zodanig kan verschillen bieden wij uitsluitend maatwerk agressietrainingen aan, de prijs voor de training bepalen we in overleg met u.

 

Cursus kosten Prijs op aanvraag

Inschrijven

Cursus details

Cursus duur

1 a 2 dagen

Docent

Gediplomeerde docenten

Toelatingseisen

Geen

Cursus is inclusief

examen certificaat koffie/thee

Lunchkosten

€ 14,95 (excl. BTW)

Locatie

Hengelo of in-company

Gerelateerde cursussen

Partners