Hospitality Training

De klant is koning”, een veel gehoorde uitspraak… Maar hoe zorgt u dat een klant zich daadwerkelijk als koning behandeld voelt? In onze hospitality training leert u hoe gastvrijheid binnen uw organisatie verhoogd wordt door slimmer, bewust en klantgerichter te werken.

HOSPITALITY ALS MINDSET

Hospitality of gastvrijheid moet een mindset zijn. Er moet een oprechte intentie zijn om klanten/bezoekers te helpen. Wat nog te vaak gebeurt binnen het bedrijfsleven is gastvrijheid inzetten als trucje om een klant binnen te halen of te behouden, dat is juist niet de bedoeling!

TRAINING HOSPITALITY

De inhoud van een hospitality training kan variëren afhankelijk van uw wensen. wij bepalen graag in overleg met u de precieze inhoud van de hospitality training. Veelvoorkomende onderwerpen tijdens onze training zijn:

  • Gastvrijheid en klantgerichtheid: Cursisten leren je hoe je gastvrij moet zijn en waarom dit van belang is.
  • Communicatievaardigheden: Hoe moet je communiceren met klanten, cursisten leren hoe zo verbaal en non verbaal dienen te communiceren met klanten.
  • Klantinteracties: Tijdens een hospitality training leren ze hoe ze om moeten gaan met klanten, en welke verschillende typen klanten er zijn. 
  • Omgaan met klachten: Het is belangrijk om goed om te gaan met klachten, cursisten leren daarom hoe ze om moeten gaan met klachten.
  • Productkennis: Het is belangrijk dat cursisten een goede kennis hebben van de producten die ze aanbieden zodat ze klanten een goed advies kunnen geven.
  • Persoonlijke presentatie: Tijdens een hospitality trainingen leren cursisten het belang van een goede uitstraling van medewerkers. Zodat klanten een goed gevoel krijgen.
  • Teamwerk: Hoe kan er samengewerkt worden met collega`s om klanten zo goed mogelijk te bedienen.
  • Tijdmanagement: Cursisten leren hoe ze efficiënt kunnen werken om zo klanten goed te bedienen, zodat zij niet heel lang hoeven te wachten
  • Empathie en inlevingsvermogen: Cursisten leren hoe ze zich kunnen inleven in de klanten om zo beter hun wensen en behoeften te begrijpen. Als ze dit beter begrijpen kunnen ze betere service leveren.
  • Cultuur en diversiteit: Leren begrijpen wat de verschillen zijn bij bepaalde culturen.
  • Upselling en cross-selling: Technieken om zonder opdringerig te zijn extra producten of diensten te verkopen aan klanten.
  • Stressmanagement: Cursisten leren het hoofd koel te houden tijdens stressvolle situaties.
  • Veiligheid en beveiliging: Er wordt geleerd over veiligheidsprotocollen en hoe gasten en collega’s beschermd kunnen worden zodat ze veilig zijn.

Agressietraining

Naast een hospitality training kunt u ook een agressie training volgen bij DLS Trainingen

Veelgestelde vragen

wat is een hospitality training?

Een hospitality training is een training om medewerkers in de horeca- en service-industrie te helpen bij het ontwikkelen van vaardigheden en attitudes om gastvrijheid en klantenservice te verbeteren.

wat kost een hospitality training?

Wij bepalen graag in overleg met u aan de hand van uw wensen en behoeftes de prijs van de training.

Cursus kosten Prijs op aanvraag

Inschrijven

Cursus details

Cursus duur

1 a 2 dagen

Docent

Gediplomeerde docenten

Toelatingseisen

Geen

Cursus is inclusief

certificaat koffie/thee

Lunchkosten

€ 14,95 (excl. BTW)

Locatie

Hengelo of in-company

Gerelateerde cursussen

Partners